RÅD TIL AT BLIVE HURTIGERE RASK

pictures from pinterest

35c8ea69d35f388354af44db886d5b4b

.

Jeg tænker, at jeg lige vil komme med et par tips til hvordan du kan blive hurtigere rask, når først sygdommen har ramt. Jeg har efterhånden været syg et par gange i gennem mine 21 vintre, og lært lidt tricks her og der til at blive hurtigere rask. Lige nu ligger jeg endda selv syg og benytter mig af de 8 råd, for jeg har simpelthen ikke tiden til at ligge syg. Listen med råd kan du gemme til når du engang selv får brug for den.

dollarphotoclub_80002608-1500x998

REALIZE THAT YOU HAVE BECOME ILL

Lige meget hvor mange ting du har at på din to do-liste, så bliver du nødt til at indse, at du er blevet syg. Det går ikke,
at du bliver ved med at rende rundt og ordne diverse ting, når du egentlig burde ligge i sengen.
Det kommer selvfølgelig an på hvor syg, du er, men som udgangspunkt er det en rigtig god idé at sætte tempoet ned,
hvis du har feber. Kroppen giver dig et tegn om, at den allerede er på overarbejde og gør alt hvad den kan, for at bekæmpe bakterierne. Hjælp den på vej ved at følge de næste råd.

DRINK A LOT OF WATER

Vand renser dit indre og er med til at få alle affaldsstoffer ud af kroppen. Sørg derfor at få godt med væske indenbords,
så vi kan få skyllet alle dårligdommene ud. Hvis du er dårlig til at få drukket nok med vand i løbet af en dag,
så kan du downloade appen Waterminder, som minder dig om, hvornår det er tid til at drikke endnu et glas vand.

oktober-20163

GET YOUR C-VITAMIN

Hvis der er en ting, som er godt for immunforsvaret, så er det c-vitamin. C-vitamin finder du i alle citrusfrugter,
så du kan med god samvittighed spise en rød grape til morgenmaden, drikke et stort glas appelsinjuice eller presse en
citron i theen. Jeg er selv stor fan af sidstnævnte. Det er nemt og smager helt fantastisk. Jeg ved, at man også kan købe
c-vitamin på tabletter, så det er også en mulighed.

WASH YOUR HANDS

Selvfølgelig skal du også vaske hænder normalt, men når du er syg, så er det især vigtigt at huske det! Og gerne
så ofte som muligt. Hvis du ikke vasker hænder ofte nok, så spreder du bakterier rundt og hele huset og ikke nok med
at du smitter dig selv igen og igen, så smitter du også de andre mennesker omkring dig. Har du ubemærket hostet på din
hånd og går derefter ud for at dække bord? Ja, så er der pludselig bakterier på alle tallerkener, bestik osv. Jeg kan derfor anbefale at have en desinficerende gel på dig, så du altid lige kan spritte dine hænder af. Både for dig egen, men også for
andres skyld.

oktober-20162

TAKE A HOT BATH

En ting som jeg virkelig synes hjælper, er lange og varme bade. Når man har feber, så fryser man som oftest og så
er der simpelthen ikke noget bedre, end at træde ind under en dejlig varm bruser – et karbad ville være perfekt,
men sådan et kan jeg desværre ikke prale af. Når du har fået varmen, så pak dig godt ind i store varme sweathers eller et lækkert joggingsæt og hop under et stort tæppe eller en dyne. Hvis du kan komme til at svede, så er det rigtig godt.
Sved trækker nemlig også affaldsstoffer med ud af kroppen, og dem vil vi jo gerne af med.

GET ENOUGH SLEEP

Masser af søvn er vigtigt, når du er syg. Kroppen kan bruge mere energi på at bekæmpe bakterierne når du sover,
da den ikke skal bruge kræfter på at holde kroppen i gang som i løbet af dagen. Sov derfor gerne så meget som muligt,
men gerne 7-8 timer hver nat. Jeg har svært ved at sove, hvis min næse er stoppe eller hvis jeg hoster, så her er næsespray
og halspastiller et must-have på sengebordet.

1945836d7040f53fef0fc1b40a6a42b0

MAKE YOUR OWN HEALTHY MIXTURES

Mange drikker oftest bare the, når de er syge – sådan har jeg det i hvert fald selv. Det kan dog være en rigtig god
idé at lave din egen lille drik, som indeholder en masse godt for kroppen. Ind til videre bruger jeg selv bare citron og
honning i min the, da citron jo som tidligere nævnt indeholder en masse c-vitamin og honning er beroligende,
men ingefær skulle være helt fantastisk for immunforsvaret. Jeg har endnu ikke selv prøvet at komme ingefær i, da jeg
ikke er super vild med den stærke smag, men jeg tænker, at jeg helt sikkert skal prøve mig med nogle små shots i
stedet for. Så er smagen hurtigt overstået. Det glæder jeg mig virkelig til at få prøvet af.

EAT HEALTHY

Kroppen har brug for en masse næring, når du er syg. Her snakker jeg ikke om slik og andre søde ting, som man
oftest kommer til at indtage når man bare ligger på sofaen og ser serier dagen lang. Nej, jeg mener sund kost. Det er
ikke ment som, at du skal starte en benhård diæt når du er syg, men blot tænke over de ting du spiser.
Smoothie bowls er fx fyldt med vitaminer, de mætter godt og er ikke hårde for halsen, hvis du har halsbetændelse.
Det er vigtigt, at du spiser rigeligt, når du er syg, selvom du måske mister appetitten. Kroppen skal have noget, den kan
arbejde med.

oktober-2016

FACEBOOK
INSTAGRAM

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *